⚠️ Toto je sada opakovacích cvičení: Programy musí být sestaveny pouze a jen pomocí dříve probíraných prvků jazyka Python (do lekce 10 včetně):
+, -, *, /forVytvořte program, který na obrazovku nakreslí zmrzlinový kornout. V kornoutu budou tři kopečky zmrzliny – jahodová, kiwi a banánová. Vybarvěte kopečky příslušnou barvou.
Vytvořte podprogram, který vykreslí strom s třešní v daném místě:
Vytvořte podprogram, který na zadané místo nakreslí balónek s červeným košíkem:
Vytvořte podprogram, který nakreslí náhodný čárový kód a zároveň do okna shellu vypíše tloušťky jednotlivých čar:
Nakreslete osm barevných balónků. Barvy budou zvolené náhodně, mohou se opakovat:
Nakreslete různobarevný kolotoč. Barvy budou zvolené náhodně, mohou se opakovat:
Napište program, který nakreslí následující obrázek:

Napište program, který nakreslí následující obrázek:

Napište program, který nakreslí tento obrázek. Měsíc se vykreslí v náhodné výšce nad hladinou a jeho symetrický odraz na hladině. Samotný měsíc (je tam celkem 3x) bude vykreslovat jeden podprogram:
Nakreslete žebřík. Program náhodně zvolí, zda bude nakloněný vlevo nebo vpravo:
Nakreslete následující obrazce:
| A | B | C |
|---|---|---|
![]() |
![]() |
![]() |
Napište program, který vykreslí 20 kružnic. Jejich středy se nacházejí na vodorovné ose. Barva každé kružnice je náhodná. Poloměr kružnice je náhodný v rozsahu od 50 do 100 bodů. Šířka pera jsou 3 body.
Nakreslete čtverečkovaný papír:
Mimozemšťané nám poslali následující zprávu:
Napište program, který takovou zprávu vygeneruje. Zjistili jsme, že zpráva se skládá z 256 malých elips. Elipsy jsou kreslené do mřížky, která má 18 sloupců a 12 řádků. Každé políčko mřížky má rozměry 20 × 20. Elipsu nakreslíte tak, že:
Vytvořte program a v něm funkci strom(), který do proměnných x, y přiřadí čísla 200, 150 a pomocí elipsy a obdélníku nakreslí strom. Proměnné x, y představují souřadnice středu horní strany obdélníku.
Upravte předchozí program tak, aby se kreslil les. Ve funkci strom() přiřaďte do proměnných x, y náhodné souřadnice a zavolejte tuto funkci desetkrát.
Program bude sestaven ze třech podprogramů:
Muchomůrka: Její pozice viz výsledný obrázek programu nahoře:
Tráva: Přidejte do programu funkci, která pod muchomůrku nakreslí zelenou trávu:
Slunce: Přidejte do programu příkazy, které nakreslí 40 náhodných slunečních paprsků. Sluneční paprsky jsou žluté a vycházejí z levého horního rohu obrazovky, ale nekreslí se přes celé plátno, ale pouze do vzdálenosti, kterou navrhnete (viz obrázek):
Parcely: Přidejte do programu funkci, která vykreslí mapu zastavěného území v pravé horní části obrázku. Každý pozemek je čtverec a velikost strany každého pozemku je náhodná, maximálně však 50 bodů. Mapa má tvar obdélníku. V jedné řadě mapy je pět parcel a na mapě jsou tři řady:
Jezírko: Přidejte do programu funkci, která do obrázku nakreslí modré jezírko. Rybník je nakreslen pomocí dvaceti soustředných modrých kruhů (viz výsledný obrázek programu nahoře).
Květy: Na náhodných místech se vykreslí květ. Každý květ se skládá ze třech částí: trsu trávy, stonku a květu. Trs trávy obsahuje 20 náhodných stébel. Každé stéblo je od kořene vzdálené na x-ové souřadnici maximálně 20 bodů vlevo nebo vpravo. Na y-ové souřadnici je od kořene vzdálené maximálně 40 bodů vždy směřuje od kořene směrem nahoru. Ukázka náhodných trsů:
Stonek má délku 50 bodů a jeho barva je mírně odlišná od barvy trávy.
Květ je žlutý, obsahuje 40 čar, které vycházejí ze středu květu, jejich délka je náhodná. Každá čára květu je v obou osách (x, y) nejvíce 40 bodů od středu květu. Ukázka náhodných květů:
Stromy: Na náhodných místech se kreslí strom. Kmen je vysoký 150 bodů a je široký 5 bodů. Strom má 10 náhodných větví širokých 2 body. Všechny větve směřují nahoru. Ukázka náhodných stromů:
Velikost okna bude 600×400 se světle modrým pozadím. Program bude sestaven ze čtyř podprogramů:
⬇️ Zadání v PDF